مصاحبه تلفنی مدیر عامل انجمن اتیسم اصفهان به مناسبت ماه آگاه سازی اتیسم در برنامه بهار در بهار

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیهای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانوادههای دارای فرزند معلولیت شدید، از خدمت سربازی معاف میشود.
به گزارش روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: درراستای حمایت از خانوادههای دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانوادههای دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.
درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف میشوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده است.
واجدین شرایط میتوانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.
روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از برگزاری جلسات توجیهی بیمه عمر داد.
به گفته خانم صادقی طرح بیمه عمر ویژه توانخواهان اتیسم با پیگیریهای مستمر خانم قرائتی مدیر عامل انجمن و همکاری آقای دکتر بهرامیان کارگزار رسمی بیمه مرکزی، برای اولین بار در کشور اجرایی شد. در همین راستا انجمن اقدام به برگزاری جلسات توجیهی روزانه ویژه ی خانواده های اتیسم با حضور کارشناس بیمه نمود.
روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از برگزاری همایش ورزشی گرامیداشت روز جهانی معلولین داد.
به گفته خانم صادقی آیین گرامیداشت روز جهانی معلول در اصفهان با «همایش ورزشی افراد دارای معلولیت» به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مشارکت معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و هیئت های ورزشی و سمن های فعال در حوزه معلولین، در رشته های دارت،گل کوچک،طناب کشی،و یلچررانی وبوچیا در میدان تاریخی امام برگزار شد. ودر پایان با اهدا جوایز به نفرات برگزیده به پایان رسید.
آخرین پیش نیاز برای شروع سراجی سنتی به غیر از دوخت ها مهارت الگو کشی می باشد.
۱-خط کشیدن با خط کش
۲-خطوط دور اشکال زاویه دار(مربع /مستطیل/لوزی)
۳-خطوط دور اشکال منحنی(دایره/بیضی/هلال)
۴-خطوط دور اشکال مخلوط (زاویه دار و منحنی)
خودکار ژله ای ؛خط کش ؛ مقوا ؛ چرم
درمرحله اول آموزش خط کش (بهتراست فلزی باشد.) را روی چرم می گذاریم و بعد به وسیله ی خودکار خطوط مستقیم رسم میکنیم. نکته ای که موقع کشیدن خطوط باید در نظر گرفت این است که خودکار راباید موقع رسم خطوط به صورت مستقیم نگه می داریم . زاویه دادن به خودکار موقع رسم خطوط باعث کوچک وبزرگتر شدن الگو ها می شود برای همین زاویه دست در رسم الگو ها مهم می باشد.
بعدازمهارت یافتن توانخواهان اوتیسم در رسم خطوط مستقیم به سراغ اشکال هندسی می رویم. به گونه ای که اشکال را روی مقوا رسم کرده مطابق آموزش قیچی زدن الگو ها را قیچی نموده بعد الگو را بر روی چرم می گذاریم و دور تا دور آن را بوسیله خودکار ژله ای رسم می کنیم.
به این ترتیب تا آیتم آخر تمرین می نماییم تا توانخواهان اوتیسم مهارت کافی رابدست آورند.
اموزش مهارت های حرف آموزی برای نوجوانان اتیسم در مرکز اتیسم اصفهان
حرکت بدن باعث ایجاد و انعطاف پذیری و برنامه ریزی حرکتی می شود. در بازی موانع کودکان اتیسم می چرخند، پایین می روند، دور می زنند و به سمت جلو حر کت می کنند.
ابزار و اشیاء را به گونه ای بچینید که افراد بتوانند از همه ی آن ها عبور کنند و دوباره به اول کار برگردند. وسیله ی تعادلی وسیله ی خوبی برای شروع است بعد چهار پایه را بگذارید که روی آن برود و از آن پایین بیایدو سپس یک تونل یا میز بگذارید که در داخل یا زیر آن بخزد. سپس یک حلقه قرار دهید که از داخل آن رد شود سپس یک طناب که خم شود از زیر آن ردد شود و در آخر برگه های رنگی که از روی آن بپرد.
راهنمایی
اولین مهارت برای شروع سراجی مهارت مهره نخ کردن می باشد.
۱-مهره های درشت
۲-مهره های ریز
برای شروع آموزش این آیتم اول از مهره های درشت استفاده می نماییم. بهتر است برای شروع از نخ نایلونی (ماهیگیری)استفاده کنیم.لازم به ذکر است این آیتم برای آموزش به سنین پایین و توانخواهان سطح ۲ و ۳ اتیسم می باشد.
بعد مرحله به مرحله نوع واندازه مهره ها و نخ مصرفی راتغییر می دهیم.تا زمانی که توانخواه اتیسم به مهارت کافی برسد آموزش را بصورت مستمر ادامه می دهیم.
تغییر متریال کار باعث آماده سازی ذهن ومهارت توانخواه اتیسم برای رسیدن به هدف اصلی می باشد.
در راستای آموزش این مهارت می توان از آموزش مهارت های ریاضی و سرگرمی مانند توالی؛ تطابق و.. برای بالا بردن راندمان کار بهره برد.
هدف از آموزش این آیتم رسیدن به مهارت سوزن نخ کردن می باشد.
منظور از ادراک بینایی فرآیندی است که بر اساس آن با توجه به حواس چند گانه است و به تفاوت و شباهت های موجود بین اشکال هندسی ، حروف ، کلمات و اعداد اشاره دارد . در واقع یکی از ارکان بسیار مهم در یادگیری است و نقص در آن منجر به اختلال یادگیری می شود. مهارت های ادراک بینایی در حیطه های زیر طبقه بندی می شوند.
در مطلب قبل از مشکلات و راه کارهای بازی در فضای باز صحبت کردیم، ولی فراموش نکنید برای کودکان اوتیسم حضور در فضای باز و بازی در آن سودمندی هایی دارد که به شرح زیر است.
با شن و ماسه تعدادی شکل یا قلعه یا … بسازید و با شمارش یک، دو، سه بر روی آن ها بپرید و آنها را خراب کنید. سعی کنید روایت کردن و تفسیر کردن اعمال خود و کودک اوتیسم خود را فراموش نکنید.
اختلالات گفتار به اختلالاتی در بیان یا تولید صداهای گفتاری روانی یا جریان گفتار و صوت گفته می شود که در پیش از دبستان بسیار مهم هستند و در صورت وجود هر کدام بایستی درمان گردند در غیر اینصورت منجر به اختلالاتی از جمله اختلال یادگیری می شود ، شامل موارد زیر است؛ اختلال تولید ، لکنت یا اختلال ناروایی ،گفتار(زبان) و اختلال صوت است در این بخش به توضیحاتی در خصوص اختلال صوت می پردازیم.
نوشتن تکالیف و ثبت فعالیتهای آموزشگاهی یکی از راههای تثبیت یادگیری دانشآموزان میباشد. با توجه به حساسیت موضوع نگارش و نوشتن گاهی اتفاق میافتد که کودکان اتیسم فعالیتهای نوشتاری مدرسه را خیلی کند انجام میدهند تا حدی که این کند نویسی باعث پیدایی بسیاری مشکلات در فرآیند یاددهی و یادگیری میگردد. برای رفع مشکل کند نویسی کودکان اتیسم توجه و رعایت نکات زیر میتواند مفید باشد :
منظور از دو جانبه بودن این است که فعالیتهای زیر بین کودک اتیسم و درمانگر جابجا شود. یک خواننده ماهر در حین خواندن متن بایستی این چهار مورد را انجام دهد
طراحی سوال یک راهبرد است و بایستی کودکان اوتیسم، اختلال یادگیری این فرایند را یاد بگیرند چراکه آنها یادگیرندگان نا فعال یا منفعل هستند و در واقع آغازگر نیستند. این روش باعث فعال شدن کودک اوتیسم می گردد درمانگر باید در حین انجام فعالیت کودک را تشویق کند.
Wow! Thank you! I always wanted to write on my website something like that. Can I take a part of your post to my website?
Perfectly indited subject material, thanks for information. “The bravest thing you can do when you are not brave is to profess courage and act accordingly.” by Corra Harris.
Great ?V I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, website theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..
Hi there would you mind sharing which blog platform you’re using? I’m planning to start my own blog soon but I’m having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!
Unquestionably believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the net the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people think about worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks