مهارت بازی

رویکرد مونتسوری به آموزش (کار به جای بازی) بخش اول

images (20)-ae35168b

رویکرد مونتسوری به آموزش (کار به جای بازی) بخش اول

از نظر مونتسوری بخش مذهبی  ۶ تا ۹سال شروع می شود، دروغ نگوید یا …

۳تا ۶سال پرورش حواس — < از نظر آموزشی سه سال جلوتر

  • روش کودک محور ، روی زمین یا صندلی و میز متناسب
  • مربی خم می شود و ارتباط چشم مهم، مربی مرد و زن در کنار هم
  • تمام وسایل در حد بچه، اجبار برای بچه وجود ندارد ولی بچه ها کم کم به سمت هم می روند
  • بچه همه چیز را یاد می گیرد و به جنسیت توجه نمی شود
  • برای بچه همه وسیله یکی است تا نوبت و منتظر ماندن را یاد بگیرد
  • لیوان شستن و آب خوردن ، زبان آموزی هم آموزش داده می شود.
  • کار با ملاغه، اگر ریخت خودش جمع می کند و هیچ دعوایی با او نمی کنیم
  • بعد از کار بچه باید سالن را تمیز کند .
  • جلوی بروز هیجانات را نمی گیریم فقط بروز هیجانات را شکل می دهیم
  • بر روی میز کار گلدان و گل گذاشته شود
  • بعد از ورود بچه ها دور هم می نشینند، شعر می خوانند و بعد از آن ها می خوام کارشان را شروع کنند (نمی گوییم بازی)
  • گروه های سنی متفاوت در کنار هم (۳ تا ۶) سال
  • در روش مونتسوری ابتدا قدیمی تر ها می آیند
  • تازه وارد ها به سراغ مهارت های زندگی می روند.
  • قدیمی ها که یک سال کار کردند (میله های اعداد را کار می کنند)
  • پوشش نا منظم و عدم یکنواختی لباس والدین بچه ها را اذیت می کند

زندگی نامه مونتسوری

  • اولین خانمی که پزشکی در ایتالیا خواند
  • فیلم “با تو آموختم” (زندگی نامه مونتسوری)
  • موسیلینی از او تربیت سرباز خواست ولی او قبول نکرد و به کشورهای دیگر رفت(هند)
  • از جمله کشورهای آموزش دهنده : انگلستان(۲۴ سال)، هند تا ۱۵سال
  • در ۱۹۵۹ ایشان فوت می کنند و پسر و نوادگان با موسسات تا ۲۴ سالگی را ادامه دادند.

فلسفه مونتسوری

مغز کودکان نوسان دارد و همیشه رو به پیشرفت نیست  بلکه نوسان دارد ، ۳تا ۶سال  – اوج آموزش ۳تا ۶سال

نوسان آموزش ۶سال، ۹سال و ۱۲سال ←  دوره های خواب مغز

  • در واقع هرجا جسم رشد کند ذهن فعال کمتر و هرجا ذهن پیشرفت می کند، جسم رشد کمتری دارد.
  • تغذیه ی بچه OMG3,6 داشته باشد.
  • اوج رشد مغز سه سال به بعد
  • انسان ها رشد فیزیکی، شناختی، حیوانی، مهارتی
  • فیزیکی: تغذیه و بدن، رشد شناختی ( جسم پینه ای  اگر چربی بیشتر باشد حواس و هماهنگی بیشتر)
  • کسی که لی لی می رودهماهنگی خوبی دارد
  • رشد مهارتی (اجتماعی، ارتباطی، آراب و رسوم و رفتار مناسب)
  • پدر و مادر مدتی فقط بچه را کنترل و مشاهده کنند و علاقه ی او را بررسی کنند.
  • رشد هیجانی: هیجان را سرکوب نمی کنیم بلکه جهت می دهم ولی راهش را یاد بدهم( به چشم طرف مقابل نگاه کن و اجازه نده تو را اذیت کنند)- پسر بچه ها به فعالیت فیزیکی نیاز دارند
  • حیاط بازی میله ی تعادل، حوضچه ی شن، را دارد (نه سر سره و الاکلنگ) . لاستیک دسته دوم نیز برای حیاط مونتسوری لازم است.
  • بچه ها می توانند
  • بچه ها از ۴ سالگی اسباب بازی را کمتر دوست دارند و دوست دارند محیط کار بزرگترها را تجربه کنند.
  • شروع آموزشی ۲ سال و ۸ماهگی
  • بازی کامپیوتری
  • بچه ی زیر سه سال مهارت دستی ظریف کمی دارد.
  • عجله نکنیم، کارهای ساده تر را به بچه بدهیم که عزت نفس بچه بالا برود و برای یادگیری به بچه فشار نیاوریم
  • در داخل آرام باشد، آرام با او صحبت شود و با هیجان مثبت ولی در حیاط آزاد باشد
  • زیر بنای تئوری کارهای ابوعلی سینا، حواس دهگانه
  • قوانین کار نوشته می شود و اگر لازم باشد
  • دارو را قبل از ۶سالگی قبول نداردو به هوش اعتقاد ندارد  و معتقد است که مقایسه نداریم
  • بچه به قول مونتسوری سرباز فاتح است که در خانه چیزهای زیادی را تجربه می کند
  • ناهشیار از مسایل جنسی تا ۲سال
  • نیمه هشیار از ۲سال به بعد و زیر بنای نظریه ی مونتسوری
  • بچه خودش نشان می دهد به چه چیزی علاقه دارد

3 دیدگاه در “رویکرد مونتسوری به آموزش (کار به جای بازی) بخش اول

  1. Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.

  2. Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!

  3. Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.

پاسخ دادن به Открыть счет на binance لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *