روش ABA, روش های آموزشی, کارگاه ها و دوره های آموزشی, مهارت های آموزشی

روش آموزشی ABA برای کودکان اتیسم مداخلات مرکز محور (بخش دوم)

Webp.net-resizeimage-55-1-18cab3c5

اجرای برنامه:

  • تعیین خط پایه
  • تدوین برنامه مداخله ای و تعیین اهداف
  • جمع آوری داده ها
  • آموزش تعمیم

آموزش را از کجا شروع کنیم؟

  • برنامه فقط به کلینیک اختصاص ندارد.
  • سازماندهی محیط ( کنترل محرک ، سازماندهی محتوا و تهیه ابزار و وسایل) لازم است.
  • طول زمان جلسه کوتاه ( فعالیت کوتاه، در محل خاص و ارائه تقویت) باشد.
  • تعداد کوشش ها باید کم باشد.(بعد از هر مدت زمان فعالیت، مدت زمان برای استراحت وجود داشته باشد)
  • شروع برنامه با آموزش رفتارهایی مانند تقلید، تحقیر، مقایسه… باشد.
  • جلسه ها را ضبط کنید.
  • برنامه را مرور کنید.

‌ آموزش ( ABA ):

  • آموزش ABA ساده نیست.
  • ساختار دقیق و مشخصی موردنیاز است.
  • یادگیری دقیق آن و چگونگی انجام آن آموزش و نظارت دوره ای طولانی میخواهد.
  • ۳۰ ساعت آموزش نظری در کلاس.
  • ۳۰ ساعت آموزش عملی.

خط اول مداخله در اوتیسم  ABA است نحوه اجرا بصورت  انفرادی و چهره به چهره می باشد و درمانگر و درمانجو روبروی هم یا در کنار یکیدیگر قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “روش آموزشی ABA برای کودکان اتیسم مداخلات مرکز محور (بخش دوم)

  1. I am not sure where you’re getting your information, but good topic. I needs to spend a while finding out much more or understanding more. Thanks for magnificent information I used to be looking for this information for my mission.

  2. profile avatar Wilfred Scoggin گفت:

    Whoa! This blog looks exactly like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

پاسخ دادن به Wilfred Scoggin لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *