روش ABA, روش های آموزشی, کارگاه ها و دوره های آموزشی, مهارت های آموزشی

روش آموزشی ABA برای کودکان اتیسم مداخلات مرکز محور (بخش دوم)

Webp.net-resizeimage-55-1-18cab3c5

اجرای برنامه:

  • تعیین خط پایه
  • تدوین برنامه مداخله ای و تعیین اهداف
  • جمع آوری داده ها
  • آموزش تعمیم

آموزش را از کجا شروع کنیم؟

  • برنامه فقط به کلینیک اختصاص ندارد.
  • سازماندهی محیط ( کنترل محرک ، سازماندهی محتوا و تهیه ابزار و وسایل) لازم است.
  • طول زمان جلسه کوتاه ( فعالیت کوتاه، در محل خاص و ارائه تقویت) باشد.
  • تعداد کوشش ها باید کم باشد.(بعد از هر مدت زمان فعالیت، مدت زمان برای استراحت وجود داشته باشد)
  • شروع برنامه با آموزش رفتارهایی مانند تقلید، تحقیر، مقایسه… باشد.
  • جلسه ها را ضبط کنید.
  • برنامه را مرور کنید.

‌ آموزش ( ABA ):

  • آموزش ABA ساده نیست.
  • ساختار دقیق و مشخصی موردنیاز است.
  • یادگیری دقیق آن و چگونگی انجام آن آموزش و نظارت دوره ای طولانی میخواهد.
  • ۳۰ ساعت آموزش نظری در کلاس.
  • ۳۰ ساعت آموزش عملی.

خط اول مداخله در اوتیسم  ABA است نحوه اجرا بصورت  انفرادی و چهره به چهره می باشد و درمانگر و درمانجو روبروی هم یا در کنار یکیدیگر قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “روش آموزشی ABA برای کودکان اتیسم مداخلات مرکز محور (بخش دوم)

  1. I am not sure where you’re getting your information, but good topic. I needs to spend a while finding out much more or understanding more. Thanks for magnificent information I used to be looking for this information for my mission.

  2. profile avatar Wilfred Scoggin گفت:

    Whoa! This blog looks exactly like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *