مهارت بازی

سطوح جامعه پذیری در بازی کودکان اوتیسم(بخش اول)

images (4)-51233f7e

مشکلات بازی انفرادی در کودکان اوتیسم

–  ممکن است کودک اوتیسم شما این عمل را به خاطر بسپارد ، بنابراین مهم است که بیش از یک عمل برای هر اسباب بازی آموزش دهید

– ممکن است رفتارهای تقویت خودکار شود، به عنوان مثال ، حرکت دست به بالا و پایین ممکن است با فعالیت بازی تداخل ایجاد کند.

– کودک اوتیسم شما ممکن است با وجود مقدار کافی تقویت کننده  از بازی با اسباب بازی های خاص لذت نبرد ، و شما ممکن است مجبور شوید سراغ اسباب بازی هایی بروید که برای او بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

آموزش فعالیتهای بازی مستقل در کودکان اوتیسم:

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است نشانه های اجتماعی را که برای بازی با همسالان خود یا آنها لازم است ، انتخاب نکنند

چگونه می توان با یک اسباب بازی به همان صورتی که در نظر گرفته شده بازی کرد. آموزش نحوه بازی مستقل به کودک اوتیسم ممکن است برای به دست آوردن رفتار مناسب بازی ، به برنامه ریزی منظم تری نیاز داشته باشد.

برای اینکه به کودک اوتیسم خود یاد دهید چگونه یاد بگیرد به طور مستقل با یک اسباب بازی جدید بازی کند ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

–  یک اسباب بازی متناسب با سطح مهارت آنها انتخاب کنید (به عنوان مثال ، تخته گیره ، مرتب کننده شکل ، پازل)

–  ساده نگه دارید. اگر کودک شما مشکل دارد ، ممکن است انگیزه بازی نداشته باشد

–  یک اسباب بازی را براساس علاقه کودک اوتیسم خود انتخاب کنید

-میتوانید از خواهر و برادر یا یک دوست استفاده کنید.

– سطح مناسب  برای موفقیت کودک  اوتیسم در استفاده از اسباب بازی را فراهم کنید (به عنوان مثال ارائه یک کمک دست به دست برای کنار هم قرار دادن قطعات پازل). سپس کمک های خود را آرام آرام محو کنید تا کودک به طور مستقل تری با اسباب بازی ها درگیرشود.

– به یاد داشته باشید که کودک خود را برای استفاده مناسب از اسباب بازی تقویت کنید (به عنوان مثال تهیه پاداش خوراکی و یا ستایش اجتماعی کودک. تا تجربه ی مناسبی برای او فراهم شود و انگیزه بیشتری داشته باشد.

در ابتدا زمان بازی را کوتاه نگه دارید و با انگیزه بیشتر کودک برای بازی زمان را افزایش دهید. همیشه وقت بازی مستقل کودک خود را با یک یادداشت مثبت به پایان برسانید تا بازی آینده را با انگیزه بیشتر آغاز  کنید.

بازی موازی چیست؟

بازی موازی به این صورت توصیف می شود که دو کودک در حالی که با اشیای مشابه بازی می کنند نزدیک یا کنار یکدیگر نشسته اند به عنوان مثال ، بازی با بلوک ، رنگ آمیزی ، خمیر بازی ، شن و آب بازی). بازی موازی به شما می آموزد کودک در حالی که مشغول بازی تنهایی است ، با کودک دیگر فضایی را در اختیار دارد. این امر به سمت اجتماعی پیش می رود. آگاهی از کودکان دیگر منجر به تعامل با یکدیگر می شود که می تواند منجر به افزایش طول و پیچیدگی بازی، تقلید از همسالان و قوانین یادگیری بازی شود.

چگونه می توانم فرزندم را آماده کنم که بتواند با بچه های دیگر به بازی موازی بپردازد؟

آموزش کودک اوتیسم به انجام بازی های انفرادی و در نتیجه بازی کاری با اسباب بازی ها اولین مورد است مرحله (به عنوان مثال ، اتومبیل های نورد یا حلقه ها)

وقتی کودک شما چندین فعالیت دارد ، شما می توانید از این موارد به عنوان پایه و اساس بازی موازی استفاده کنید

فعالیت هایی برای آماده سازی فرزندتان برای بازی موازی استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  • رنگ آمیزی
  • آب بازی
  • شن بازی
  • بلوک چیدن
  • خمیر بازی
  • منجوق کاری
  • معماها

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد نحوه بازی با کودکان اوتیسم به سایت انجمن اوتیسم مراجعه نمایید.

2 دیدگاه در “سطوح جامعه پذیری در بازی کودکان اوتیسم(بخش اول)

  1. profile avatar gate io گفت:

    Your article made me suddenly realize that I am writing a thesis on gate.io. After reading your article, I have a different way of thinking, thank you. However, I still have some doubts, can you help me? Thanks.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *