تاثیرات و اهداف درمانی معرق چرم بر روی توانخواهان اتیسم (قسمت چهارم)
زمانی که اکسسوری تمام شود به مرحله ای از کارمی رسیم که نیاز به مهارت هنردرمانی برای رنگ کردن کار داریم.
کار با رنگ علاوه برلذت روحی و روانی وآرامشی که به انسان منتقل می کند می تواند یک سری از مشکلات آموزشی را بهبود ببخشد.
به بارزترین نکته ای که در این مرحله می توان اشاره کرد این است که علاوه بر اثرات کار با رنگها خود هر رنگ یک سری ویژگی های منحصر به فردی دارد که به تنهایی می تواند خیلی در راستای بهبودی مشکلات روحی و روانی اثر بخش باشد.
(برای آگاهی بیشتر از تاثیرات خود هر رنگ می توانید به بخش هنردرمانی در سایت انجمن اتیسم مراجعه نمایید.)
پس همانگونه که قبلا هم گفته شد برای بهبود عملکرد در این مرحله استفاده از شیوه های هنر درمانی (تکنیک های رنگ آمیزی) اجباری می باشد.
اثرات آموزشی /درمانی:
-
تخلیه هیجانات،احساسات،عواطف در رسیدن به آرامش درونی
-
بیان لذت ها،ترس ها،شادی وغم واندوه واضطراب به شیوه های فرافکنانه.
-
تقویت حس زیبایی ،شناختی در توانخواه طیف اتیسم
-
اصلاح نحوی صحیح گرفتن مداد و قلم مو
-
تحریکات حسی
-
بهبود حرکات ظریف دست
-
شناخت رنگها؛ترکیب رنگها؛خانواده های رنگی(رنگهای گرم؛سرد؛مکمل؛خنثی و…)
-
هماهنگی بین چشم ودست
-
فعال سازی دو نیم کره
-
ابزاری غیر کلامی برای برقرار ارتباط(مخصوصا در توانخواهان طیف اتیسمی که قدرت تکلم کامل را دارا نمی باشن)
-
آشنایی با ابزار مختلف
-
بهبود مفاهیم شناختی / ادراکی
Hello, Neat post. There is a problem with your site in internet
explorer, may check this? IE still is the market chief and a large
part of other folks will pass over your excellent writing because of this problem.