مهارت بازی

مبانی تعامل همه جانبه در بازی قسمت اول

download (10)-f3ec76c3

مبانی تعامل همه جانبه در بازی قسمت اول

  • لذت بردن از بودن در کنار فرد دیگر:

باید محیطی سرشار از شادی فراهم شود

  • رشد دادن توانایی گوش دادن به علائم به اشاره ها، زبان بدن، حالات فیزیکی دیگران
  • گنجایش و توانایی ارتباطی (اشاره به صورت، دست، بدن)

و توجه (نگاه کردن، پیگیری کردن علامت ها و دستورات ، توجه به نام، توجه به دستورات، برگردان سر) را گسترش دهند.

  • سهیم شدن با دیگران در فعالیت های آنها
  • فهم و استفاده از تماس چشمی
  • فهم و استفاده از بیان چهره ای (مثلا تکان دادن سر به معنی بله یا نه)
  • فهم و استفاده از تماس فیزیکی و معنی آن
  • فهم و کاربرد ارتباط غیر کلامی
  • اگر واژه سازی دارد سعی شود واژه سازی او در مورد کلمات با معنی استفاده شود.
  • کودک یاد بگیرد که نیازهای شخصی خود را بیان کرده و با توجه به موقعیت آن را دنبال کند. او می تواند یاد بگیرد که سطح ناراحتی خود را که ناشی از ضعف توانایی های ارتباطی –اجتماعی است کنترل و تنظیم کند. تحقیقات معنبر علمی نشان داده است که زمانی که کودک توانایی تعامل و انعطاف پذیری خود را بالا می برود، رفتارهای کلیشه ای، خود آزاری، و دیگر آزاری او آرام آرام کمتر شده و علایق محدود او گسترده تر می­شود و اهداف آموزشی بهتر محقق می گردد.

در تعامل همه جانبه آموزش در فضایی لذت بخش ( از نظر کودک) و به صورت تعامل های تکراری انجام می شود. معلم در فعالیت ها بافتی را فراهم می کند و به یادگیرنده اجازه می دهد که با تکلیف درگیر شود ( او فقط راهنمایی می کند)تا کودک رفتار مناسب و خواسته شده را انجام بدهد. ساختار آموزشی و یادگیری بر اساس آگاهی آن ها از مبانی این مدل ارتباطی است( مبانی ده گانه که گفته شد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *