مهارت های آموزشی, ویژه والدین

بخش اول ده نکته کلیدی برای برقرای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان اتیسم

Screenshot_20210102-092535-50d52180

در این بخش شما را با نکات کلیدی شیوه برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان آشنا میکنیم.این محتوا شمال دو بخش و هربخش شامل منج نکته کلیدی برقراری ارتباط موثر است.

۵ نکته ابتدایی:

۱.در سطح کودک بایستید

موقع صحبت با کودک نشسته و یا خم شوید و در حالتی قرار بگیرید که صورتتان مقابل صورت کودک قرار بگیرد.

۲.توجه کودک را جلب کنید

شما باید از تمام چیزهایی که در اطراف کودک است جالبتر باشید.به کودک نزدیک شوید.باید فاصله کمی از کودکان داشته باشید.

خودتان را در میدان دید کودک قرار دهید اگ حتی سرش را از شما برگرداند سر را به سمت صورت خودتان برگردانید یا خودتان تغییر جهت دهید.

سرزنده و با نشاط باشید.در استفاده از حرکت های سر و بدن اغراق کنید و آهنگ و بلندی و سرعت صدایتان را تغییر دهید تا کودک توجه بیشتری به شما بکند

از حمایت کننده های بینایی استفاده کنید.از تصویر یا شی آنچه در مورد آن صحبت میکنید کمک بگیرید.وسیله را در میدان دید کودک قرار دهید.یا آن را بچرخانید تا مطمئن شوید که کودک آن را دیده است.مثلا آن را در مقابل یل نزدیک صورت و دهانتان بگیرید تا کودک بتواند هردو را ببیند.

۳.کودک را برای موضوع صخبت آماده کنید

-ممکن است کمی طول بکشد تا کودک بتواند به شما توجه کند.هیلی از مداقع کودکمان در این مهارت کمی تاخیر دارد.اگر شما خیلی سریع شروع به برقراری ارتباط کنید آنها ممکن است اطلاعات مهم را از دست بدهتد

-برای آماده کردن کودک از کدهای کلامی برای راهنمایی استفاده کنید.سعی کنید نام کودک را بگویید.و عبارت های زیر را به کار ببرید:

نگاه کن
گوش بده
تماشا کن
اه بله
آماده باش

-وقتی مطمئن نیستید که کودک توجه میکند حرکات را با کدهلی کلامی هنراه کنید.همزمان که او را میچرخانید به او بگویید به من نگاه کن

۴.استفاده از حرکات و زبان بدن.حرکات و زبان بدن برای برقراری ارتباط بسیار مهم است و مسلما این موثر بودنبه روشی بستگی دارد که از آن استفاده میکنید.اینکه موقع صحبت دستهایتان را تکان میدهیدبه تنهایی کمک نمیکند.حرکات سریع که هیچ ربطی به موضوع ندارد باعث از دست رفتن پیام میشود‌.حرکات هدفمند ارتباط شما را موثر میکند

-در انجام حرکات اغراق کنید.انجام حرکات اغراق آمیز باعث جلب توجه کودک میشود‌.

-از حرکات بدن به شیوه آرام و غلیظ استفاده کنید.

-برای تاثیر بیشتر مکث کنید وقتی سرتان را تکان میدهید

-مدت زمان زیادی تکان دادن سر را ادامه دهید وقتی با صورتتان شکلک در می آوریدمدت بیشتری حفظش کنید

-اگر اشاره میکنید اشاره را برای مدت طولانی تر نگه دارید.در وضعیت ایجاد شده بمانید
کودک به آسانی نمیتواند به اشارات سریع توجه کند.اشاره مناسب میتواند نگاه را به یک چیز معطوف کند.نتیجه مناسب افزایش موفقیت در برقراری ارتباط است

-به یاد داشته باشید ارتباط فقط گفتاری نیست.دست ها و صورت و بدن شما اجزای مهم برقراری ارتباط است.

۵.با حمایت کننده های بینایی ارتباط را تسهیل کنید

حمایت کننده های بینایی اهداف زیادی را دنبال میکنند آنها کودک را در مسیر برقراری ارتباط موثرتر یاری میکنند.وقتی شما بعنوان یک شریک ارتباطی از این حمایت کننده های بینایی استفاده کنید ارتباط خیلی عالی بهبود بخشیده میشود.این حمایت کننده ها تبادلات را برای شما و کودکتان جذاب میکند.

-به یاد داشته باشید که حمایت کننده های بینایی فقط به تصاویر محدود نمیشوند.تصاویر خیلی جالبند اما آنها فقط ابزار بینایی هستند.بدن شما نیز یک ابزار بینایی است.

وسایل،افراد،تلویزیون،پیام های نوشتاری،تقویم ها و هرچیز دیگری که شما میبینید ابزار های بینایی هستند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “بخش اول ده نکته کلیدی برای برقرای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان اتیسم

  1. profile avatar Eilene Coats گفت:

    Loving the info on this web site, you have done great job on the posts.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *