مهارت های آموزشی, مهارت های توجه و تمرکز

توجه اشتراکی در کودکان مبتلا به اتیسم

چگونه به اشتراک گذاشتن تجربیات را با یک کودک دارای اتیسم تمرین کنیم

کودکان دارای اتیسم از اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران اجتناب می کنند و حتی از ارتباط چشمی، ارتباط فیزیکی و تعامل با دیگران اجتناب می کنند. اشتراک گذاشتن تجربیات به این معنی است که شما و کودک بر روی یک چیز و در یک زمان ، توجه مشترک داشته باشید ، هر دوی شما احتمالا واکنش مشابهی را تجربه خواهید کرد و در گیر انجام کار مشابه می شوید .

اولین مولفه برای شروع فعالیت آموزشی درمانگر و کودک یا والد و کودک ایجاد فعالیت اشتراکی است که بهتر است در قالب بازی باشد. حتی با بازی های بسیار ساده مثل جمع کردن توپ ها از روی زمین و انداختن آنها در سبد  تا بازی های پیچیده تر مانند بازی های نوبتی می توان توجه اشتراکی را در کودک تقویت کرد.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “توجه اشتراکی در کودکان مبتلا به اتیسم

  1. profile avatar Creola Colemen گفت:

    I’ve been browsing online more than three hours as of late, but I by no means found any fascinating article like yours. It is beautiful value sufficient for me. Personally, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you did, the net can be much more helpful than ever before. “Revolution is not a onetime event.” by Audre Lorde.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *