کاربرگ شماره یک( مفهوم بزرگ و کوچک)

روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از برگزاری همایش ورزشی گرامیداشت روز جهانی معلولین داد.
به گفته خانم صادقی آیین گرامیداشت روز جهانی معلول در اصفهان با «همایش ورزشی افراد دارای معلولیت» به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مشارکت معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و هیئت های ورزشی و سمن های فعال در حوزه معلولین، در رشته های دارت،گل کوچک،طناب کشی،و یلچررانی وبوچیا در میدان تاریخی امام برگزار شد. ودر پایان با اهدا جوایز به نفرات برگزیده به پایان رسید.
این بخش بر ضریب سرگرم کنندگی فعالیت های شما با کودک اوتیسم شما متمرکز است.
کودکان اوتیسم پاداش طبیعی را تجربه نمی کنند. آن ها کمتر از یک تعامل سود می برند. تحقیق انجام شده توسط یکی از نویسندگان نشان می دهد که سیستم پاداش دهی مغزی به تعاملات اجتماعی در افراد اوتیسم عملکرد خوبی ندارد و نیاز به تمرین و آموزش دارد.
تجربه ی لذت بخش کودک اوتیسم خود را از طریق بازی افزایش دهید تا او بتواند به جایی برسد که با انگیزه ی درونی به دنبال پاداش اجتماعی خود که حاصل از تعامل با افراد است دست پیدا کند.
وقتی تعامل اجتماعی به اندازه ی کودکان عادی پاداش آور نیست پس کودک اوتیسم به دنبال تعامل نیست چون نمی تواند پاداش آن را تشخیص یا دریافت کند. از جمله ی این تعاملات: ارتباط، زبان، استفاده از اشیاء و ابزار به شیوه ی مناسب ، تقلید، بازی، دوستی، تظاهر، صحبت عاطفی، همه ی جنبه های ذهنی و زندگی عاطفی، مدرسه رفتن می باشد که این کاهش تعامل به تاخیر در رشد کودک می انجامد.
من با آندره ۱۷ ماهه و خواهر ۴ ساله اش آشنا شدم. برادر، پدر و خواهر همه با هم بودند و اوتیسم آندره تازه تشخیص داده شد بود. وقتی وارد خانه شدم همه ی اعضای خانواده بیرون از اتاق بودند به جز آندره که در تاریکی و سکوت کنار پدر و مادرش در اتاق بود. اتاق او ۳ شکل از اسباب بازی های فیلم داستان اسباب بازی را درخود داشت. پدر و مادرش به من گفتند که او اغلب زمان خود را داخل کمد می گذراند یا از والدین می خواهد همه ی دره و پنجره ها را ببندند تا آن جا تاریک شود.
او اسباب بازی در دست داشت و سپس آن ها را روی زمین انداخت همه با هم روی فرش رفتیم و به عروسک ها نگاه کردیم او دور اسباب بازی راه می رفت و یکی از آن ها را انتخاب می کرد. وقتی متوجه حضور من شد اصلاً توجه نکرد و به چرخیدن به دور اسباب بازی ها ادامه می داد تا زمانی که پدرش دست او را گرفت و از اتاق بیرون برد. من از والدینش خواستم که برنامه های بازی آندره را به من نشان دهند. پدرش او را روی کمر خود به این طرف و آن طرف می برد، و سپس او را به پایین سر داد. آندره لبخند زد و خوشحال شد و در پایان بازی هم روی زمین خوابیدو خندید و با چشمان قهوه ای بزرگش به پدرش نگاه کرد. پدر دوباره او را جمع کرد و بازی دوباره تکرار شد. مادر آندره هم بازی خنده دار خود را داشت که حرکت دادن یک عنکبوت به صورت موزیکال انجام می شد یا حرکت دو انگشت بر روی مسیر دید کودک، که در هر کدام از آن ها آندره، منتظر بود ببیند این بازی کی تکرار می شود.
حرکت بدن باعث ایجاد و انعطاف پذیری و برنامه ریزی حرکتی می شود. در بازی موانع کودکان اتیسم می چرخند، پایین می روند، دور می زنند و به سمت جلو حر کت می کنند.
ابزار و اشیاء را به گونه ای بچینید که افراد بتوانند از همه ی آن ها عبور کنند و دوباره به اول کار برگردند. وسیله ی تعادلی وسیله ی خوبی برای شروع است بعد چهار پایه را بگذارید که روی آن برود و از آن پایین بیایدو سپس یک تونل یا میز بگذارید که در داخل یا زیر آن بخزد. سپس یک حلقه قرار دهید که از داخل آن رد شود سپس یک طناب که خم شود از زیر آن ردد شود و در آخر برگه های رنگی که از روی آن بپرد.
راهنمایی
در مطلب قبل از مشکلات و راه کارهای بازی در فضای باز صحبت کردیم، ولی فراموش نکنید برای کودکان اوتیسم حضور در فضای باز و بازی در آن سودمندی هایی دارد که به شرح زیر است.
با شن و ماسه تعدادی شکل یا قلعه یا … بسازید و با شمارش یک، دو، سه بر روی آن ها بپرید و آنها را خراب کنید. سعی کنید روایت کردن و تفسیر کردن اعمال خود و کودک اوتیسم خود را فراموش نکنید.
چرا کار گروهی و حضور در مراکز برای بهبود شرایط کودکان اوتیسم لازم است:
دلایل استفاده از کار گروهی را به طور خلاصه می توان چنین برشمرد:
۱.بیشتر یادگیری های اجتماعی در گروه ها صورت می گیرد بنابراین کارگروهی محیط مناسبی را برای این منظور فراهم میکند.
بازی تخیلی است
بازی برخی اوقات شامل درجاتی از حذف ذهنی بلافاصله خود از دنیای واقعی موجود است. این مشخصه ای است که هویزینگا (۱۹۵۵) با تأکید بر این که بازی موتور محرک ابتکارات فرهنگی است ، بسیار تأکید کرد. این مشخصه همچنین به شدت مورد تأکید محققانی است که بر نقش بازی در رشد خلاقیت و توانایی تفکر به روشهایی فراتر از حد کنونی در اینجا و اکنون توجه دارند. همانطور که ویگوتسکی (۱۹۷۸) اشاره کرد ، ماهیت تخیلی بازی ، به تعبیری ، جنبه تلنگر ماهیت قاعده محور بازی است. تا حدی که بازی در یک دنیای خیالی اتفاق می افتد ، عملکرد بازیکنان باید به جای قوانین طبیعی یا غرایز تکانشی ، براساس قوانینی باشد که در ذهن بازیکنان است.
اول پنس را بین دو انگشت شصت و اشاره کودک قرار می دهیم و انگشتان خود را پشت دو انگشت کودک می گذاریم. همزمان با کودک به آرامی انگشت خود را روی انگشت کودک فشار می دهید تا عمل بسته شدن پنس انجام پذیرد. بعد به آرامی فشار را کم کرده تا کودک متوجه باز شدن پنس گردد. چندین بار این مرحله را تکرار می کینم.
جهت دریافت کامل آموزش فایل زیر را دانلود نمایید
کند و بریده بریده خواندن در حین خواندن خط را گم میکند توالی کلمات را رعایت نمی کند فعل های آخر جمله را به خودش نسبت می دهد در خواندن نقاط را بالا و پایین استنباط میکند آیینه خانی یا وارونه خوانی دارند مطلبی را که میخواند متوجه نمیشوند چه می خوانند و هیچ درک و فهمی ندارند مشکلات گفتاری دارند کلمات را در خواندن با فاصله می خوانند یعنی انگار درست نمی خوانند درمان وقتی والدین میگویند