ویژه والدین

چگونه کودک اتیسم خود را برای فعالیت های خارج از منزل آماده کنید(بخش پایانی):

Screenshot_20210419-214336_Chrome-f96abccc

بخش پایانی آماده سازی کودک اتیسم برای نحوه تعاملات اجتماعی‌:

۱.جسارت اجتماعی را به کودک آموزش دهید‌.کودکان خردسال اسباب بازی های دیگران را میگیرند.به کودک آموزش دهید که به دوستش بگوید “آن را پس بده”.اگر کودک این عبارت را به کار ببندد وقتی اسباب بازی اش را میگیرد کمتر گریه کند و قاطعیت او را در محیط های اجتماعی که نیاز به تعامل با هم سن و سالان یا خواهر برادرهایش وجود دارد تقویت میشود.

۲.به کودک بیاموزید که تقاضای استراحت کند بعضی وقت ها میتوانیم به کودک یک استراحت کوتاه بدهیم به جای اینکه کودک گریه کند و والدین او را به منظور آرام کردن از محیط بیرون ببرند.میتواند بگوید من احتیاج به استراحت دارند در این صورت والدین میتوانند او را به یک پیاده روی کوتاه ببرند یا به او چیزی برای خوردن یا نوشیدن بدهند‌.

۳.به کودک یاد بدهید که فرصت بیشتری درخواست کند.اغلب وقتی کودک میتواند درخواست فرصت بیشتری برای انجام یک فعالیت کند به او اجازه میدهیم ۵ دقیقه بیشتر در پارک بماند یا ۱۰ دقیقه بیشتر در استخر شنا کند.درک مفهوم زمان برای کودکان اتیستیک مشکل است.در مورد کودکانی که توانایی های ارتباطی بیشتری دارند تقاضای دقت بیشتر برای شرکت در یک فعالیت شبیه به تقاضای غذای بیشتر برای خوردن است.و یادگیری این مفهوم تلاش ارزشمندی محسوب میشود.

۴‌.در مرحله های اولیه که کودک دوست ندارد فعالیتی را متوقف کند او را تشویق کنید بگوید من الان آمادگی ندارم یا میتوانم باز هم ادامه بدهم.پس به اوجازه دهید که ۵ یا ۱۰ دقیه بیشتر بازی کند.در انتطار مخالفت بعد از ده دقیقه از طرف کودک باشید‌ تا زمانی که او این مفهوم را به خوبی یاد بگیرد‌.

۵.استفاده از تقویم روزانه محیط را برای کودک قابل پیش بینی تر میکند و در نتیجه کودک بهتر میتواند به فلالیت های روزمره سازمان بده  اما از آنجایی که تقویم نمیتواند همه چیز را کاملا قابل پیش بینی کند استفاده از علامت های ویژه میتواند کودک را برای ورود به مرحله بلدی آماده کند.همچنین بسیار مهم است که مهارت ابراز خواسته ها را در موقعیت های جدید خصوصا در موقعیت های اجتماعی از قبل به کودک آموزش بدایم.همیشه سعی کنید به کودک امکان و اجازه انتخاب را بدهید.اغلب میش می آید وقتی دو انتخاب را به او معرفی میکنیم هردوی آنها را رد کند.اما اگر از او بخواهیم بین وو گزینه یکی را انتخاب کند معمولا این پیشنها  را با خوشحالی میپذیرد.علاوه بر این دادن حق انتخاب در فروشگاه نه تنها باعث میشود کودک سلیقه خودش را داشته باشد بلکه کمک میکند که وو بیشتر درگیر فعالیت های روزمره شود.

2 دیدگاه در “چگونه کودک اتیسم خود را برای فعالیت های خارج از منزل آماده کنید(بخش پایانی):

  1. profile avatar zorivareworilon گفت:

    Heya just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the images aren’t loading correctly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

  2. profile avatar Digna Larish گفت:

    Nice post. I study something more challenging on completely different blogs everyday. It would always be stimulating to read content from different writers and follow slightly one thing from their store. I’d favor to use some with the content on my blog whether or not you don’t mind. Natually I’ll provide you with a hyperlink on your net blog. Thanks for sharing.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *