نوشته های مشابه
آگاهی واجی در کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۵ دیدگاه
آگاهی واجی در کودکان اتیسم
منظور از واج کوچکترین واحد صدا است مثل آب که دارای دو واج « آ » و « ب » است.
آگاهی واجی یعنی آگاهی از صداهای معنادار در یک زبان چگونگی ترکیب صداها با یکدیگر برای ساخت هجاها عبارات و جملات است و فهم این واقعیت که ساختار گفتار از توالی اثبات ای تشکیل شده که میتواند تغییر کند ،اضافه یا کم شود.
آیا حضور در مراکز درمانی و توانبخشی و انجام فعالیت های گروهی برای کودکان اتیسم مناسب است؟
-
ارسال توسط
مهرنوش یادگاری
- ۱۱ دیدگاه
چرا کار گروهی و حضور در مراکز برای بهبود شرایط کودکان اوتیسم لازم است:
دلایل استفاده از کار گروهی را به طور خلاصه می توان چنین برشمرد:
۱.بیشتر یادگیری های اجتماعی در گروه ها صورت می گیرد بنابراین کارگروهی محیط مناسبی را برای این منظور فراهم میکند.
استفاده کاردرمانی از چهارچوب یکپارچگی حسی:(بخش سوم )
راهبردهای حرکتی ظریف: کاردرمانگران عالوه بر این که مشکالت حسی کودک را مورد هدف قرار می دهند، در جهت بهبود مهارت های حرکتی ظریف او نیز تالش می کنند. حرکات ظریف ،حرکاتی می باشند که دقیق
و ریز بوده و نیازمند هماهنگی و کنترل می باشند- نوشتن ،بریدن،برداشت اشیا کوچک – مثال های از حرکات ظریف هستند. در مقابل آن حرکات درشت، حرکاتی هستند که هماهنگی چندین عضو بدن را شامل می شوند
جهت خواندن ادامه محتوا فایل زیر را دانلود کنید
آموزش مهارت دستشویی رفتن به کودکان ۲ تا ۵ سال
وقتی قصد دارید کودک ۲تا۵ سال را برای اموزش دستشویی اماده کنید. سن تقویمی کودک ( که مبتنی بر تاریخ تولد واقعی او است ) عامل مهمی برای شروع اموزش دستشویی است.
بنابراین اموزش نباید قبل از هیجده ماهگی کودک شروع شود واگر کودک بیش از چهار سال دارد اموزش دستشویی برای او مقدم است.
بیشتر کودکان باید تسلط بر خود ویا اموزش دستشویی را قبل از ۵تا ۶ سالگی اموخته باشند
روش آموزش تیچ (بخش چهارم)
-
ارسال توسط
مهرانه کاظمی
- ۱۱۹ دیدگاه
روش آموزش تیچ (بخش سوم)
-
ارسال توسط
مهرانه کاظمی
- ۳ دیدگاه
روش آموزش تیچ (بخش دوم)
-
ارسال توسط
مهرانه کاظمی
- ۱۸ دیدگاه
روش آموزش تیچ (بخش اول)
-
ارسال توسط
مهرانه کاظمی
- ۹ دیدگاه
روش تیچ شیوه ای برای آموزش افراد دارای اتیسم و اختلالات ارتباطی است که نسبتا جدید می باشد و در دانشگاه کارولینای شمالی توئسط گروهی از متخصصان پایه گذاری شده است. از پایه گذاران این روش می توان به گاری ماسیبو و اریک شاپلر اشاره کرد. تیچ یک سر واژه است و متشکل از حروف اول عبارت درمان و آموزش کودکان دارای اتیسم و ناتوانی ارتباطی است. این روش به روش دارای ساخت نیز مشهور است.
روش آموزش تیچ (بخش پنجم)
-
ارسال توسط
مهرانه کاظمی
- ۶ دیدگاه
بخش دوم ده نکته کلیدی برای برقرای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان اتیسم
-
ارسال توسط
مهرنوش یادگاری
- ۱ دیدگاه
پنج نکته دوم در ده نکته کلیدی برقراری ارتباط موثر بین کودکان و نوجوانان اتیسم و والدین
۶.با سرعت کم و واضح صحبت کنید اگر شما با دقت به صحبت های اطرافیان خود گوش دهید متوجه میشوید که اکثر افراد همیشه به شکل واضح صحبت نمیکنند.
آموزش گزارش رفتار ناخوشایند به معلم در کودکان اوتیسم
-
ارسال توسط
فرشته ایرانپور
- ۳ دیدگاه
۱-درابتدا باید مشخص کنیم منظور از رفتار ناخوشایند چیست
۲-ایا کودک به این درک رسیده (چه رفتاری ناخوشایند تلقی می شود)
۳-ایا کودک توانایی کامل برقراری ارتباط در قالب جملات و به کارگیری دستور زبان در جملات خود را دارد .
۳-ایا تمامی مراحل پیش نیاز برای رسیدن به این ایتم را گذرانده
روش آموزشی ABA برای کودکان اتیسم مداخلات مرکز محور (بخش دوم)
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۲ دیدگاه
اجرای برنامه:
- تعیین خط پایه
- تدوین برنامه مداخله ای و تعیین اهداف
- جمع آوری داده ها
- آموزش تعمیم
guzel bilgiler emeginize saglik