نوشته های مشابه
اموزش سراجی سنتی مقدماتی ویژه نوجوانان اتیسم( بخش ۱)
-
ارسال توسط
sima alirezaee
- ۱۱ دیدگاه
آموزش سراجی سنتی مقدماتی(کیف دوزی )ویژه نوجوانان اتیسم(قسمت ۱)
قبل از شروع آموزش سراجی به آموزش یک سری مهارتهای پایه و پیش نیاز این حرفه می پردازیم.
اولین مهارت برای شروع سراجی مهارت مهره نخ کردن می باشد.
۱-مهره های درشت
۲-مهره های ریز
برای شروع آموزش این آیتم اول از مهره های درشت استفاده می نماییم. بهتر است برای شروع از نخ نایلونی (ماهیگیری)استفاده کنیم.لازم به ذکر است این آیتم برای آموزش به سنین پایین و توانخواهان سطح ۲ و ۳ اتیسم می باشد.
بعد مرحله به مرحله نوع واندازه مهره ها و نخ مصرفی راتغییر می دهیم.تا زمانی که توانخواه اتیسم به مهارت کافی برسد آموزش را بصورت مستمر ادامه می دهیم.
تغییر متریال کار باعث آماده سازی ذهن ومهارت توانخواه اتیسم برای رسیدن به هدف اصلی می باشد.
در راستای آموزش این مهارت می توان از آموزش مهارت های ریاضی و سرگرمی مانند توالی؛ تطابق و.. برای بالا بردن راندمان کار بهره برد.
هدف از آموزش این آیتم رسیدن به مهارت سوزن نخ کردن می باشد.
سومین مرحله قیومت توانخواهان اتیسم اصفهان
روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از انجام سومین مرحله قیومت توانخواهان اتیسم داد.
به گفته خانم صادقی با همکاری اداره سرپرستی و پزشکی قانونی سومین مرحله طرح قیومیت توانخواهان اتیسم بالای ۱۸سال ،درروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۹با حضور ۲۰ نفر از عزیزان اتیسم بالای۱۸سال و پزشک معتمد پزشکی قانونی در محل دفتر انجمن صورت پذیرفت.
آیا حضور در مراکز درمانی و توانبخشی و انجام فعالیت های گروهی برای کودکان اتیسم مناسب است؟
-
ارسال توسط
مهرنوش یادگاری
- ۱۱ دیدگاه
چرا کار گروهی و حضور در مراکز برای بهبود شرایط کودکان اوتیسم لازم است:
دلایل استفاده از کار گروهی را به طور خلاصه می توان چنین برشمرد:
۱.بیشتر یادگیری های اجتماعی در گروه ها صورت می گیرد بنابراین کارگروهی محیط مناسبی را برای این منظور فراهم میکند.
پنج ویژگی مورد توافق بازی در انسان (قسمت دوم)
-
ارسال توسط
مجتبی گشول
- ۶ دیدگاه
بازی تخیلی است
بازی برخی اوقات شامل درجاتی از حذف ذهنی بلافاصله خود از دنیای واقعی موجود است. این مشخصه ای است که هویزینگا (۱۹۵۵) با تأکید بر این که بازی موتور محرک ابتکارات فرهنگی است ، بسیار تأکید کرد. این مشخصه همچنین به شدت مورد تأکید محققانی است که بر نقش بازی در رشد خلاقیت و توانایی تفکر به روشهایی فراتر از حد کنونی در اینجا و اکنون توجه دارند. همانطور که ویگوتسکی (۱۹۷۸) اشاره کرد ، ماهیت تخیلی بازی ، به تعبیری ، جنبه تلنگر ماهیت قاعده محور بازی است. تا حدی که بازی در یک دنیای خیالی اتفاق می افتد ، عملکرد بازیکنان باید به جای قوانین طبیعی یا غرایز تکانشی ، براساس قوانینی باشد که در ذهن بازیکنان است.
نحوی گرفتن پنس وآموزش تفکیک فیروزه
-
ارسال توسط
sima alirezaee
- ۱ دیدگاه
اول پنس را بین دو انگشت شصت و اشاره کودک قرار می دهیم و انگشتان خود را پشت دو انگشت کودک می گذاریم. همزمان با کودک به آرامی انگشت خود را روی انگشت کودک فشار می دهید تا عمل بسته شدن پنس انجام پذیرد. بعد به آرامی فشار را کم کرده تا کودک متوجه باز شدن پنس گردد. چندین بار این مرحله را تکرار می کینم.
جهت دریافت کامل آموزش فایل زیر را دانلود نمایید
نشانه های کودکان دارای اختلالات یادگیری خاص چیست؟
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۱۶ دیدگاه
کند و بریده بریده خواندن در حین خواندن خط را گم میکند توالی کلمات را رعایت نمی کند فعل های آخر جمله را به خودش نسبت می دهد در خواندن نقاط را بالا و پایین استنباط میکند آیینه خانی یا وارونه خوانی دارند مطلبی را که میخواند متوجه نمیشوند چه می خوانند و هیچ درک و فهمی ندارند مشکلات گفتاری دارند کلمات را در خواندن با فاصله می خوانند یعنی انگار درست نمی خوانند درمان وقتی والدین میگویند
استفاده کاردرمانی از چهارچوب یکپارچگی حسی:(بخش سوم )
راهبردهای حرکتی ظریف: کاردرمانگران عالوه بر این که مشکالت حسی کودک را مورد هدف قرار می دهند، در جهت بهبود مهارت های حرکتی ظریف او نیز تالش می کنند. حرکات ظریف ،حرکاتی می باشند که دقیق
و ریز بوده و نیازمند هماهنگی و کنترل می باشند- نوشتن ،بریدن،برداشت اشیا کوچک – مثال های از حرکات ظریف هستند. در مقابل آن حرکات درشت، حرکاتی هستند که هماهنگی چندین عضو بدن را شامل می شوند
جهت خواندن ادامه محتوا فایل زیر را دانلود کنید
تایید دارویی جدید برای درمان ADHD
💊تایید دارویی جدید برای درمان ADHD
✅ ADHD یا همان بیشفعالی همراه با عدم تمرکز و رفتارهای تکانشی، شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و دوران بلوغ میباشد. در ایالات متحده آمریکا ۶ میلیون کودک و نوجوان از این اختلال رفتاری رنج میبرند.
نحوی شروع آموزش فیروزه کوبی
-
ارسال توسط
sima alirezaee
- ۱۳ دیدگاه
مرحله اول آموزش فیروزه کوبی از آن جهت که ما با کودکان طیف اتیسم آموزش داریم نمی توانیم در همان مرحله اول از خود سنگ فیروزه شروع کرد.باید در نظر داشت که کودکان اتیسم دارای سه سطح عملکردی میباشند که شیوه کار با هر کدام از این کودکان متفاوت با دیگریست.در نظر داشتن این نکته الزامیست که هر کدام از این کودکان درست مانند اثز انگشت با دیگری متفاوت است و شیوه کار با هر کدام از آنها مستلزم داشتن مهارت های ارتباطی ویژه مرتبط با همان کودک میباشد.
Merely wanna remark on few general things, The website style is perfect, the content material is real good : D.