جمع آوری وسایل و مرتب کردن آن پس از استفاده در کودکان اوتیسم
اگر یک چیز وجود دارد که بچه ها با اوتیسم یا بدون آن نیاز به رشد دارند، این ساختار و نظم است. اگر یک چیز وجود دارد که کودک را ترسانده و سرکوب می کند، این است که عدم دخالت بزرگساالن در ایجاد یک جهان امن، سازمان یافته و منظم وجود دارد.بله، آسانتر است از اجتناب از رعایت یک کودک مبتال به اوتیسم . و وسوسه فرض می شود که کودک مبتال به اوتیسم نتواند درک و یا پیروی از قوانین باشد. با این حال، در اکثریت قریب به اتفاق، کودکان مبتال به اوتیسم قادر به درک و رعایت قوانین اساسی رفتار هستند. این قوانین ممکن است نیاز به تغیی ر یا خم شدن داشته باشد، بسته به شرای ط. اما یک کودک که بدون بهره وری از ساختار و نظم و انضباطی تحصیل می کند، تقریبا قطعا عواقب آن را از بین می برد و رشد می کند و غیرممکن است که بتوان آن را در جامعه یا محل کار ادغام کرد.
افسانه درباره اوتیسم و نظم و انضباط
اسطوره های متعددی درباره اوتیسم وجود دارد که به نظر می رسد ناعادالنه یا نامناسب برای اجرای قوانین رفتاری است. در حالی که این اسطوره ها دارای دانه ای از حقیقت هستند، مهم است که حقیقت را از اطالعات نادرست جدا کنیم.
اسطوره اول: کودکی که نمی تواند صحبت کند ) یا صحبت کردن عجیب و غریب ( نمی تواند درک کند
اسطوره دوم: کودکان مبتال به اوتیسم هرگز ناسپاس بدون دلیل خوب
قطعا درست است که بسیاری از کودکان مبتال به اوتیسم به شدت به ورودی های حسی پاسخ می دهند و ممکن است ناراحتی
خود را از طری ق رفتارهای نامناسب نشان دهند.
و همچنین درست است که کودکان مبتال به اوتیسم مسئولیت بیشتری نسبت به کودکان معمولی دارند که از قلدری رنج می برند
که ممکن است برای بزرگساالن در اتاق مشخص نباشد. بنابراین بله، گاهی اوقات “رفتار ” نتیجه مشکلی است که می تواند و باید
مورد توجه قرار گیرد.
با این حال، کودکان مبتال به اوتیسم کودکان هستند. آنها عصبانی و ضربه می زنند. آنها چیزهایی را که نبای د پرتاب می کنند
پرتاب می کنند. آنها دست خود را در غذا قرار داده یا مواد غذایی خود را بر روی زمین ر یختند. و درست مثل کودکان دیگر،کودکان مبتالا به اوتیسم باید یاد بگیرند ۱- این رفتار قابل قبول نیست و ۲-راه های جایگزین برای برقراری احساسات و نیازهای شما وجود دارد.
اسطوره سه: این امر غیرمنصفانه است که کودک با نیازهای ویژه را رعایت کند.
مطمئنا، غیرمنصفانه است که یک کودک را برای چیزی که او نمیتواند اجتناب کند، در نظر بگ یرد. بنابراین، برای مثال، یک کودک مبتال به اوتیسم برای “تحریک ” یا ایجاد نویز ممکن است غیر منطقی باشد. اینها رفتارهایی هستند که بخشی از تأثیر راوتیستی هستند.
با این حال، نه تنها عادلانه، بلکه ضروری است که هر کودکی که رفتار سوء قصدش غیرقابل قبول است، روشن شود. در حقیقت، اجازه دادن به سوء رفتار عمدی به این دلیل که یک کودک “ویژه” است، می تواند یک کل مسائل و مسائل جدید ایجاد کند.
در پایین خط، هر کودک سزاوار احترام و حمایت است که توسط ساختار روشن، قوانین سازگار و نظم و انضباط ارائه شدهاست. این ابزارها، همراه با برخی از انعطاف پذی ری، صبر و تخیل، می توانند به کودک مبتلا به اوتیسم برای درک دنیای خود کمک کنند و هنگام رشد او احساس امنیت و اعتماد به نفس داشته باشند.