نوشته های مشابه
معافیت جدید سربازی برای خانواده های دارای فرزند معلول
-
ارسال توسط
admin1400
- ۲۹۱ دیدگاه
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیهای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانوادههای دارای فرزند معلولیت شدید، از خدمت سربازی معاف میشود.
به گزارش روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: درراستای حمایت از خانوادههای دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانوادههای دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.
درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف میشوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده است.
واجدین شرایط میتوانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.
بیمه عمر و درمان انجمن اتیسم اصفهان
-
ارسال توسط
admin1400
- ۱۱۱ دیدگاه
روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از برگزاری جلسات توجیهی بیمه عمر داد.
به گفته خانم صادقی طرح بیمه عمر ویژه توانخواهان اتیسم با پیگیریهای مستمر خانم قرائتی مدیر عامل انجمن و همکاری آقای دکتر بهرامیان کارگزار رسمی بیمه مرکزی، برای اولین بار در کشور اجرایی شد. در همین راستا انجمن اقدام به برگزاری جلسات توجیهی روزانه ویژه ی خانواده های اتیسم با حضور کارشناس بیمه نمود.
گرامیداشت روز جهانی معلولین
روابط عمومی انجمن اتیسم اصفهان خبر از برگزاری همایش ورزشی گرامیداشت روز جهانی معلولین داد.
به گفته خانم صادقی آیین گرامیداشت روز جهانی معلول در اصفهان با «همایش ورزشی افراد دارای معلولیت» به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مشارکت معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و هیئت های ورزشی و سمن های فعال در حوزه معلولین، در رشته های دارت،گل کوچک،طناب کشی،و یلچررانی وبوچیا در میدان تاریخی امام برگزار شد. ودر پایان با اهدا جوایز به نفرات برگزیده به پایان رسید.
حافظه شنوایی در کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۵ دیدگاه
منظور از حافظه شنوایی توانایی کودک اتیسم در ذخیره سازی و یادآوری مطالب شنیده شده است در واقع کودک اتیسم باید بتواند دستورات چندمرحلهای را متوجه شود و آنها را انجام دهد به عنوان مثال بستن پنجره ، آوردن خودکار و نشستن روی صندلی و …
اموزش سراجی سنتی مقدماتی ویژه نوجوانان اتیسم( بخش۵)
-
ارسال توسط
sima alirezaee
- ۸ دیدگاه
آموزش سراجی سنتی (کیف دوزی)مقدماتی ویژه نوجوانان اتیسم(بخش ۵)
آخرین پیش نیاز برای شروع سراجی سنتی به غیر از دوخت ها مهارت الگو کشی می باشد.
آیتم های مهارت الگو کشی عبارت است از:
۱-خط کشیدن با خط کش
۲-خطوط دور اشکال زاویه دار(مربع /مستطیل/لوزی)
۳-خطوط دور اشکال منحنی(دایره/بیضی/هلال)
۴-خطوط دور اشکال مخلوط (زاویه دار و منحنی)
وسایل مورد نیاز:
خودکار ژله ای ؛خط کش ؛ مقوا ؛ چرم
درمرحله اول آموزش خط کش (بهتراست فلزی باشد.) را روی چرم می گذاریم و بعد به وسیله ی خودکار خطوط مستقیم رسم میکنیم. نکته ای که موقع کشیدن خطوط باید در نظر گرفت این است که خودکار راباید موقع رسم خطوط به صورت مستقیم نگه می داریم . زاویه دادن به خودکار موقع رسم خطوط باعث کوچک وبزرگتر شدن الگو ها می شود برای همین زاویه دست در رسم الگو ها مهم می باشد.
بعدازمهارت یافتن توانخواهان اوتیسم در رسم خطوط مستقیم به سراغ اشکال هندسی می رویم. به گونه ای که اشکال را روی مقوا رسم کرده مطابق آموزش قیچی زدن الگو ها را قیچی نموده بعد الگو را بر روی چرم می گذاریم و دور تا دور آن را بوسیله خودکار ژله ای رسم می کنیم.
به این ترتیب تا آیتم آخر تمرین می نماییم تا توانخواهان اوتیسم مهارت کافی رابدست آورند.
اموزش مهارت های حرف آموزی برای نوجوانان اتیسم در مرکز اتیسم اصفهان
آگاهی واجی در کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۵ دیدگاه
آگاهی واجی در کودکان اتیسم
منظور از واج کوچکترین واحد صدا است مثل آب که دارای دو واج « آ » و « ب » است.
آگاهی واجی یعنی آگاهی از صداهای معنادار در یک زبان چگونگی ترکیب صداها با یکدیگر برای ساخت هجاها عبارات و جملات است و فهم این واقعیت که ساختار گفتار از توالی اثبات ای تشکیل شده که میتواند تغییر کند ،اضافه یا کم شود.
بازی مراحل موانع برای کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
مجتبی گشول
- ۱۲۴ دیدگاه
بازی مراحل موانع برای کودکان اتیسم
حرکت بدن باعث ایجاد و انعطاف پذیری و برنامه ریزی حرکتی می شود. در بازی موانع کودکان اتیسم می چرخند، پایین می روند، دور می زنند و به سمت جلو حر کت می کنند.
اهداف
- طرح ریزی حرکتی
- انعطاف پذیری
- فهم پیش بینی کردن
- تعادل
- تمایز قائل شدن
- تغییر حالت فیزیکی خود
- تلقین
مواد
- یک تخته تعادل یا صفحه ی تعادل ۶۰ در ۸۰ یا ۶۰ در ۴۰
- اشیائی برای بالا رفتن مثل صندلی، بالشتک، یا چهارپایه
- اشیائی که بتوان از زیر آن رد شد مانند میز یا لاستیک
- اشیائی که بتوان در آن سینه خیز رفت مثل یک تونل یا یک مانع با وسیله ای دیگر
- اشیائی برای پریدن مانند جامپینگ کوچک یا کاغذهای رنگی
تنظیمات
ابزار و اشیاء را به گونه ای بچینید که افراد بتوانند از همه ی آن ها عبور کنند و دوباره به اول کار برگردند. وسیله ی تعادلی وسیله ی خوبی برای شروع است بعد چهار پایه را بگذارید که روی آن برود و از آن پایین بیایدو سپس یک تونل یا میز بگذارید که در داخل یا زیر آن بخزد. سپس یک حلقه قرار دهید که از داخل آن رد شود سپس یک طناب که خم شود از زیر آن ردد شود و در آخر برگه های رنگی که از روی آن بپرد.
راهنمایی
- کودکان اتیسم باید از اول شروع کنند و با آخری تمام کنند شما می توانید چند مرتبه به آن ها الگو دهید.
تنوع سازی
- از راه های دیگری مثل حرکت به چپ و راست میز استفاده کنید.
- چیدمان یا شکل موانع را تغییر دهید.
- با گرفتن دست هم و کنار هم قرار دادن گروهی بچه ها جنبه ی اجتماعی بازی را افزایش دهید مثلاً در مواقع لازم یک کودک می تواند دست کودک دیگر را بگیرد تا از مانع رد شود.
- به کودکان اتیسم هم اجازه دهید چیدمان اشیاء و وسایل را برای عبور خود تغییر دهند و به آن ها سخت نگیرید.
- یک فعالیت ریز حرکتی مثل قرار دادن بلوک ها با انبر را به قسمت وسط اضافه کنید تا کودکان اتیسم فعالیت حرکتی سریع خود را قطع کنند. این نوع فعالیت باید شروع و پایان مشخصی داشته باشد تا نیاز به تذکر زیاد نداشته باشد..
چه چیزی یاد گرفته می شود؟
- یادگیری های زیادی انجام می شود و در هر زمان کودک اتیسم باید وضعیت خود را نسبت به موانع خارجی تنظیم کند تا حرکت جدیدی انجام دهند. آن ها باید تفاوت بین حرکت ها را نیز تشخیص دهند. البته پرش روی ترامپولین و پرش به جلو هر دو پرش هستند ولی تفاوت هایی دارند و از ماهیچه های متفاوتی استفاده می شود.
- آن ها درک بهتری پیدا می کنند زیرا در طی بازی با مفاهیمی مانند زیر، رو، غلتیدن یا خزیدن روبرو می شوند و دستورات مختلفی مثل آن گوی را بیاور را هم متوجه می شوند.
- آن ها باید یاد بگیرند اگر یک بچه کند و یک بچه سریع از موانع رد می شود باید صبر کنند تا نفر قبل رد شود.
ساده سازی
- کمک شما به آن ها می تواند گرفتن موانع، دادن دستور کلامی، یا گرفتن بازوها، کمر یا پای آن افرادی باشد که ضعیف تر هستند و نیاز به کمک دارند.
- از کودکان قوی تر کار بیشتر بخواهید آن ها خسته نمی شوند اگر توانمند بودند بخواهید که دستشان را در جیب بگذارند و موانع را رد کنند. از آن ها بخواهید سرعت حرکت خود را بیشتر کنند.
- کودکانی که نیاز به کار سنگین دارند باید تشویق شوند به شما کمک کنند یا برای سختی کار بیشتر موانع را حرکت دهید یا فاصله ها را کمتر یا بیشتر کنید.(بسته به ابزار)
ادراک شنوایی در کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۶ دیدگاه
ادراک شنوایی در کودکان اتیسم
ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است که توسط مغز به درک و شناخت می رسد.در واقع کودکان اوتیسم در شنیدن مشکلی ندارند اما در ادراک بازشناسی و تمیزی آن دارای ضعف هستند کودکان اوتیسم نمی توانند بین صدای واژه ها و تشخیص کلمات مشابه و متفاوت تمیزی قائل شوند و کلمات متفاوتی که دارای اختلاف صوتی شبیه به هم هستند را خوب متوجه نمی شود. استفاده از آزمون وپمن می توان می توان این مشکل را شناسایی کرد.
اموزش سراجی سنتی مقدماتی ویژه نوجوانان اتیسم( بخش ۱)
-
ارسال توسط
sima alirezaee
- ۱۱ دیدگاه
آموزش سراجی سنتی مقدماتی(کیف دوزی )ویژه نوجوانان اتیسم(قسمت ۱)
قبل از شروع آموزش سراجی به آموزش یک سری مهارتهای پایه و پیش نیاز این حرفه می پردازیم.
اولین مهارت برای شروع سراجی مهارت مهره نخ کردن می باشد.
۱-مهره های درشت
۲-مهره های ریز
برای شروع آموزش این آیتم اول از مهره های درشت استفاده می نماییم. بهتر است برای شروع از نخ نایلونی (ماهیگیری)استفاده کنیم.لازم به ذکر است این آیتم برای آموزش به سنین پایین و توانخواهان سطح ۲ و ۳ اتیسم می باشد.
بعد مرحله به مرحله نوع واندازه مهره ها و نخ مصرفی راتغییر می دهیم.تا زمانی که توانخواه اتیسم به مهارت کافی برسد آموزش را بصورت مستمر ادامه می دهیم.
تغییر متریال کار باعث آماده سازی ذهن ومهارت توانخواه اتیسم برای رسیدن به هدف اصلی می باشد.
در راستای آموزش این مهارت می توان از آموزش مهارت های ریاضی و سرگرمی مانند توالی؛ تطابق و.. برای بالا بردن راندمان کار بهره برد.
هدف از آموزش این آیتم رسیدن به مهارت سوزن نخ کردن می باشد.
ادراک بینایی در کودکان اتیسم
-
ارسال توسط
فاطمه فرجی
- ۲۲۷ دیدگاه
ادراک بینایی در کودکان اتیسم
منظور از ادراک بینایی فرآیندی است که بر اساس آن با توجه به حواس چند گانه است و به تفاوت و شباهت های موجود بین اشکال هندسی ، حروف ، کلمات و اعداد اشاره دارد . در واقع یکی از ارکان بسیار مهم در یادگیری است و نقص در آن منجر به اختلال یادگیری می شود. مهارت های ادراک بینایی در حیطه های زیر طبقه بندی می شوند.
مزایای بازی در فضای باز برای کودکان اوتیسم
-
ارسال توسط
مجتبی گشول
- ۱۲۶ دیدگاه
مزایای بازی در فضای باز برای کودکان اوتیسم
در مطلب قبل از مشکلات و راه کارهای بازی در فضای باز صحبت کردیم، ولی فراموش نکنید برای کودکان اوتیسم حضور در فضای باز و بازی در آن سودمندی هایی دارد که به شرح زیر است.
- بازی در فضای باز فرصتی است که کودک اوتیسم با خواهر و برادر و افراد عادی بازی کند. مخصوصاً بازی های فیزیکی که درک آن برای آن ها آسان تر است. این بازی ها بهتر از بازی های کارتی و ذهنی هستند که نیاز به تخیل زیادی دارد و پیچیده است.
- فضای باز انرژی اضافه ی کودکان اوتیسم را صرف می کند و برای آن ها یک خواب راحت به همراه می آورد.
- فضای باز محیطی را فراهم می کند که شما فعالیت های نامرتب مانند آب بازی یا ماسه بازی انجام دهید.
- فضای باز زمینه ی خوبی برای کنارآمدن با پردازش مقدار زیادی از ورودی های حسی فراهم می آورد.
- فضای باز محیطی مناسب برای تمرین مهارت های بدنی مانند تعادل و هماهنگی حرکات است.
بازی ها و فعالیت ها در محیط باز
بازی پریدن با دو آهنگ
- روی زمین یک دایره می کشید و با یک آهنگ کودک اوتیسم به داخل دایره و با آهنگ دیگر کودک به بیرون دایره بپرد.(هر چند کوتاه) می توانید برای پرش از وسایل کمکی مثل چرخ روی دسته نیز برای کودکان توانمند تر استفاده کنید. این فعالیت به نوبه ی خود لذت بخش است ولی می توانید گزینه های زیر را اضافه کنید. اتصال دو داده با خط ساده و موازی که کودک روی آن راه برود یا گام بردارد و یا لی لی کند یا با جسمی در دست لی لی کند. شما هر شکل را متفاوت بر روی زمین بکشید مثلاً دایره برای جفت پا پریدن و مربع برای پریدن یک پا. از پاداش کلامی و راهنمایی هم در صورت نیاز استفاده کنید. ولی یادتان باشد که ممکن است کودک اوتیسم شما ببیند و ترسی باعث شود نتواند کاری که شما می خواهید انجام دهد. پس به او فشار نیاورید و سعی کنید مسیر و کاری که باید انجام دهد را برای او پیش بینی پذیر کنید. یادتان باشد از رنگ هایی مثل زرد که برخی افراد اوتیسم را آزاد می دهد استفاده نکنید. ابتدا بدون هدایت فقط منتظر رفتار خودجوش فرزند خود باشید.
ماسه بازی
- اگر فضای باز وجود ندارد از یک طرف پلاستیک برای ساختن خانه، شکل، قلعه و یا خطوط استفاده کنید یا در گودال های موجود در فضای باز این کار را انجام دهید. سعی کنید اول از ماسه خشک استفاده کنید و کودک را ابتدا آزاد بگذارید و به مرور و ساده راهنمایی کنید. از جملات بلند استفاده نکنید. شما می توانید یک بیل کوچک و یا قیف هم به آن ها بدهید که بتوانند بهتر بازی کنند چون ممکن است آن ها جریان ریختن ماسه ها را دوست داشته باشند و از آن لذت ببرند.
بازی مشترک
با شن و ماسه تعدادی شکل یا قلعه یا … بسازید و با شمارش یک، دو، سه بر روی آن ها بپرید و آنها را خراب کنید. سعی کنید روایت کردن و تفسیر کردن اعمال خود و کودک اوتیسم خود را فراموش نکنید.
I had a friend in high school named Rick Shaw, but he was fairly useless as a mode of transport.
名字桌子九后面明天
Excellent goods from you, man.
As I website owner I think the subject matter here is very great, thankyou for your efforts.
you’re in point of fact a good webmaster. The site loading velocity is incredible. It seems that you’re doing any distinctive trick. Moreover, The contents are masterpiece. you’ve performed a excellent task on this topic!
I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this info So i’m happy to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make sure to don’t forget this web site and give it a glance regularly.