مهارت های خودیاری

آموزش مهارت خودیاری :آداب پذیرایی( مراحل پذیرایی) به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم

۲۰۲۱۰۴۰۷_۱۳۴۳۳۹-085a324f

والدین میتوانند در مهمانی ها  برخی مسئولیت ها ، مثل چیدن بشقابها ، گذاشتن چنگال ها و… را به کودک واگذار کنید با انجام این کارها احساس بودن خواهد کرد واعتماد به نفسش افزایش خواهد یافت.

 

فعالیت های پیشنهادی :

الف )  تعدادی بشقاب در اختیار کودک قرار دهید وکمک نمایید ان ها را جلوی مهمان ها بچیند.

ب )  از وی بخواهید به تعداد هر بشقاب یک عدد چاقو وچنگال قرار دهد.

ج )  در نهایت از کودک بخواهید میوه وسایر خوراکی ها را به مهمان تعارف نماید.

د )  از کودک بخواهید پس از استفاده مهمان ها وسایل وظروف را جمع نماید ودر جای مناسب قرار دهد.

و )  بهتر است تمرین فوق را ابتدا در قالب بازی ارائه دهید.

 

جفت کردن کفش ها وگذاشتن در جا کفشی

 

فعالیت های پیشنهادی :

الف )  از کودک بخواهید کفش های مهمان ها را دو به دو کنار هم بگذارد.

ب )  سپس هر جفت را در جا کفشی قرار دهد.

ج )  می توانید در ابتدا این تمرین را با کفش های خود کودک اجرا نمایید.

 

آوردن وجمع کردن سفره

 بهترین مکان برای اغاز اموزش اداب اجتماعی به کودکان ، سر سفره غذا ( یا میز غذا ) می باشد. زمانی که اعضای خانواده برای خوردن غذا دور هم جمع می شوند این موقعیت می تواند یک تجربه اموزشی خوب برای کودکان باشد.سعی کنید به کودکتان بیاموزید که به همراه سایر اعضای خانواده بر سر سفره غذا حاضر شود وغذایش را با سایر اعضای خانواده به پایان برساند.

 

فعالیت های پیشنهادی :

 

الف )  ابتدا در قالب بازی از کودک بخواهید سفره را پهن نماید، وسایل را روی ان بچیند وسپس از اتمام غذا سفره را جمع نماید.

ب )  سپس در زمان صرف غذا، از کودک بخواهید کمک نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *